Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI ADAPRO S.R.O.
1. ÚVOD
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti smluvních stran
ústně uzavřené kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“), kde na jedné straně vystupuje společnost
ADAPRO s.r.o., IČO: 02614413, se sídlem Platěnice 105, 530 02 Moravany, zapsaná v obchodním
rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C, vložka 33172 jako prodávající (dále
jen „prodávající“) a na straně druhé osoba kupující (dále jen „kupující“), která od prodávajícího
kupuje věc označenou (dále jen „Předmět převodu“), přičemž tato osoba není v uvedeném
smluvním vztahu v postavení spotřebitele.

1.2. Tyto VOP vydává prodávající v souladu s § 1751 a násl. občanského zákoníku a vztahují se na
všechny smluvní vztahy dle odst. 1.1 VOP, přičemž se stávají dnem zaplacení alespoň části kupní
ceny Předmětu převodu, či jejich jiné akceptace kupujícím nedílnou součástí každého smluvního
vztahu uzavřeného mezi smluvními stranami, určují a doplňují některé části jeho obsahu,
nestanoví-li Smlouva jinak. Kupující zaplacením jakékoli části kupní ceny potvrzuje, že se seznámil
s textem VOP a že je akceptuje. Pokud kupující vyjádření nesouhlas s VOP (byť částečný), je
prodávající oprávněn od Smlouvy odstoupit.

2. KONTAKTNÍ ÚDAJE
2.1. Kontaktní údaje prodávajícího, pokud prodávající nesdělí kupujícímu jinak, jsou následující:
ADAPRO s.r.o.
Platěnice 105
530 02 Moravany
Telefonní kontakt: (+420) 775 529294, 777 113243
Emailová adresa: info@adapro.cz
Webové stránky: www.adapro.cz

2.2. Kupující odpovídá za správnost a úplnost údajů, které o sobě prodávajícímu poskytl, a v případě
jakýchkoliv změn těchto údajů je povinen o tom prodávajícího včas informovat pro účely řádného
plnění závazků ze Smlouvy.

2.3. Jakákoli korespondence odeslaná doporučenou poštou na adresu prodávajícího, nebo na adresu
kupujícího uvedenou ve Smlouvě, se považuje za doručenou třetím dnem po jejím odeslání.

3. DODÁNÍ PŘEDMĚTU PŘEVODU
3.1. Prodávající předá Předmět převodu kupujícímu až po úplném zaplacení kupní ceny a ceny
přepravy uvedené na faktuře prodávajícího. Prodávající předá kupujícímu předmět převodu buď
ve své provozovně, nebo jej zašle prostřednictvím přepravce na adresu sjednanou s kupujícím ve
Smlouvě. Za včasné dodržení dodací lhůty či termínu je považováno i včasné odeslání předmětu
dodávky prodávajícím.

3.2. V případě vyšší moci, nezaviněných poruch provozu, prodloužení dodacích termínů
subdodavatelů, nedostatku surovin, energie, nebo dopravních sil, stávek, blokád, těžkostí v
dopravě, nařízení veřejných institucí a orgánů, stejně tak i v případě všech obdobných případů,
nedochází při nedodržení dodací lhůty k prodlení s dodáním Předmětu převodu.


3.3. Prodávající není odpovědný za jakékoli škody a není odpovědný za škodu způsobenou přepravou
či doručováním Předmětu převodu, pokud si přepravu sjednává kupující. Předmět převodu bude
opatřen pro přepravu způsobem obvyklým pro uchování sjednaného Předmětu převodu a jeho
ochranu v místě odevzdání Předmětu převodu k přepravě. Povinnost označit Předmět převodu ve
smyslu § 2091 občanského zákoníku je splněna vyplněním přepravních a dodacích listů, které
provázejí Předmět převodu.

3.4. Nebezpečí škody na Předmětu převodu přechází z prodávajícího na kupujícího okamžikem
převzetí.

3.5. Kupující je povinen Předmět převodu pečlivě prohlédnout bez zbytečného odkladu (nejpozději do
2 pracovních dnů) od okamžiku, kdy měl možnost s Předmětem převodu nakládat a případnou
zjištěnou vadu je povinen prodávajícímu bez zbytečného odkladu písemně vytknout (zejména
mechanické porušení Předmětu převodu, viditelné defekty Předmětu převodu, neúplnost plnění
aj.). V případě, že bude Předmět převodu kupujícím převzat a prodávajícímu nebudou bez
zbytečného odkladu (nejpozději do 2 pracovních dnů) kupujícím vytknuty jakékoli vady, má se za
to, že závazek dodat Předmět převodu byl prodávajícím splněn beze zbytku, řádně a včas.

3.6. Nepřevezme-li kupující Předmět převodu bez zjevného důvodu v dohodnuté době, je povinen
prodávajícímu zaplatit náhradu nákladů marného pokusu o doručení. Pokud kupující z jakéhokoliv
důvodu nepřevezme Předmět převodu ani v dodatečné lhůtě stanovené prodávajícím, bude takové
jednání považováno za podstatné porušení Smlouvy a prodávajícímu náleží právo od Smlouvy
odstoupit. Tím není dotčeno právo prodávajícího na náhradu škody.

4. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
4.1. Prodávající je oprávněn od této Smlouvy odstoupit v případě, že
- kupující bude v prodlení se zaplacením kupní ceny či jakékoli její splátky více než 30 dnů;
- proti kupujícímu jako povinnému bude nařízena exekuce, nebo kupující podá dlužnický
insolvenční návrh nebo návrh na moratorium, nebo příslušný soud rozhodne o úpadku
kupujícího.

4.2. Kupující je oprávněn od této Smlouvy odstoupit pouze v případě, že
- prodávající bude v prodlení s dodáním Předmětu převodu více než 30 dnů (tato lhůta neplatí
v případě Předmětu převodu, jehož dodání závisí na objednávce prodávajícího u třetí strany);
- proti prodávajícímu jako povinnému bude nařízena exekuce, nebo prodávající podá dlužnický
insolvenční návrh nebo návrh na moratorium, nebo příslušný soud rozhodne o úpadku
prodávajícího.

4.3. V případě odstoupení od Smlouvy z jakéhokoli důvodu vrátí kupující prodávajícímu Předmět
převodu, a to ve lhůtě 5 pracovních dnů na místo určené prodávajícím. Prodávající vrátí kupujícímu
částku odpovídající aktuální hodnotě Předmětu převodu. Aktuální hodnotou je tržní cena
Předmětu převodu ke dni jeho předání kupujícím prodávajícímu. V případě sporu určí aktuální
hodnotu Předmětu převodu soudní znalec určený prodávajícím na náklady kupujícího.

5. PLATBY
5.1. Kupující je povinen zaplatit kupní cenu ve lhůtě uvedené na faktuře vystavené Prodávajícím.
Nezaplacení kupní ceny kupujícím řádně a včas zakládá podstatné porušení Smlouvy. Prodávající
má v případě prodlení dlužníka právo požadovat po kupujícím úrok z prodlení ve výši 15 %
z dlužné částky p. a.

5.2. Předmět převodu zůstává až do momentu jeho úplného zaplacení kupujícím ve vlastnictví
prodávajícího. Po převzetí Předmětu převodu však nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího.
5.3. Za zaplacení jakékoli částky kupujícím se považuje den připsání částky na účet prodávajícího.
5.4. Platby provedené kupujícím jsou prodávajícím započítávány nejprve na úhradu nejstarších
dlužných částek, a to nejdříve na příslušenství a poté na úhradu jistiny.

6. ZÁRUKA
6.1. Prodávající poskytuje s ohledem na uzavřenou kupní Smlouvu kupujícímu na Předmět převodu
záruku v délce trvání 12 měsíců ode dne převzetí Předmětu převodu kupujícím. Tato záruka se
vztahuje na vady, které se vyskytnou a budou oznámeny v záruční době a na které se vztahuje
záruka. Záruka na dodané náhradní díly skončí stejným dnem jako záruka Předmětu převodu.
Kupující má právo na bezplatné a řádné odstranění uznané reklamované vady.
6.2. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou nemohl být Předmět převodu v záruční době
používán z důvodu uznané a provedené záruční opravy, jestliže charakter vady bránil jeho užívání,
nejpozději však do doby, kdy je kupující povinen opravený Předmět převodu převzít.
6.3. Záruka se vztahuje na závady způsobené chybou výroby, konstrukce či vadou materiálu. V případě
sporu o původ vady Předmětu převodu, zadá prodávající zpracování znaleckého posudku
soudnímu znalci, kterého vybere. Závěry tohoto znalce budou pro prodávajícího i kupujícího
závazné. Náklady znaleckého posudku ponese prodávající, pokud znalec potvrdí původ vady krytý
zárukou, nebo kupující, pokud znalec vyvrátí původ vady, který není krytý zárukou.
6.4. Kupující je povinen řídit se návodem k obsluze vč. MPBP (místní provozní bezpečnostní předpis)
přičemž oba tyto dokumenty mu byly prodávajícím doručeny společně s Předmětem převodu.
V tomto smyslu je kupující povinen se řídit zejména ustanoveními o použití v souladu s určením
Předmětu převodu, o výběru a vyškolení personálu oprávněného obsluhovat Předmět převodu, o
řízení se návodem a pravidly obecně známými při obsluze Předmětu převodu a o základních
bezpečnostních požadavcích. Kupující bere na vědomí, že prodávající neodpovídá za škody a vady
vzniklé použitím Předmětu převodu v rozporu s návodem k obsluze. Kupující je povinen
postupovat při používání Předmětu převodu s odbornou péčí.
6.5. Podmínkou oprávněného uplatnění práv ze záruky je, aby kupující bez odkladu poté, co vadu zjistil,
zaslal písemně poštou na adresu sídla prodávajícího, nebo emailem na adresu info@adapro.cz (s
prokazatelným doručením emailu) oznámení o uplatnění reklamace, která musí obsahovat
minimálně tyto údaje:
- označení Předmětu převodu - model, sériové číslo, vlastník (případně uživatel, pokud je
odlišný od vlastníka);
- označení osoby, která reklamaci uplatňuje – kontaktní email, nebo telefonní číslo;
- přesné popsání reklamované vady, případně přiložit fotografii vady.
Pokud v oznámení o uplatnění reklamace kupující neposkytne všechny výše uvedené údaje,
prodávající nebude povinen se reklamací zabývat a nenese odpovědnost za případné škody, které
tím kupujícímu vzniknou. Prodávající zároveň nebude v prodlení s vyřízením reklamace a záruční
doba se takovým uplatněním reklamace nestaví.
6.6. Na žádost prodávajícího je kupující povinen předložit veškeré dokumenty týkající se Předmětu
převodu, a sdělit jakékoli informace týkající se vady, o které ho prodávající požádá.
6.7. Kupující je povinen doručit Předmět převodu na místo určené prodávajícím za účelem vyřízení
reklamace v čase určeném prodávajícím; místo a čas sdělí prodávající kupujícímu v reakci na
uplatnění práv z vady podle bodu 6.5 VOP, zpravidla se bude jednat o místo v sídle prodávajícího
na adrese Platěnice 105, 530 02 Moravany. Alternativně se může kupující a prodávající domluvit
na jiném místě prohlídky a opravy Předmětu převodu.
6.8. Kupující je povinen, pokud se s prodávajícím výslovně nedohodne jinak, předat prodávajícímu
reklamované zboží či jeho díl spolu s veškerým příslušenstvím, které mu bylo dodáno. Náklady
spojené s dopravou (přepravou) si hradí zákazník sám.
6.9. Pakliže se strany dohodnou na provedení oprav u kupujícího a reklamace bude shledána
neoprávněnou, je kupující povinen zaplatit prodávajícímu náhradu nákladů na výjezd technika
prodávajícího, které činí částku 3.000 Kč plus částku odpovídající součinu 15 Kč a počtu ujetých
kilometrů.
6.10. Prodávající je povinen odstranit vadu do 30 dnů od jejího oznámení. Tato lhůta může být
prodávajícím prodloužena o dobu, po kterou prodávající čeká na dodání náhradního dílu od
subdodavatele. Prodávající není povinen vadu odstranit a lhůta k odstranění vady neběží, pokud
- prodávající má vůči kupujícímu jakoukoli pohledávku po splatnosti;
- oznámení vady nemá náležitosti vymezené v odst. 6.5 VOP, nebo není doručeno
předepsaným způsobem;
- kupující nezajistí doručení vadného Předmětu převodu (či jeho části) k prodávajícímu;
- kupující neposkytne součinnost nezbytnou k odstranění vady.
6.11. Záruka se nevztahuje a prodávající kupujícímu dle výslovné dohody neodpovídá za:
- díly, podléhající provoznímu opotřebení, jako jsou např. špice/hroty, lopatky, maznice,
čepy, zuby, břity, hvězdice, síta, pružiny, kyvná oka, kolečka, pojistky, otěrové lamely,
klínové řemeny, šnek, pneumatiky, gumové břity, kladívka, nože, štětiny/kartáče, hadice
na vodu apod;
- spotřební díly, pokud výměna takových dílů je součástí pravidelné údržby stroje;
- pravidelnou provozní údržbu, včetně maziv, kontroly a seřízení
- náklady na dopravu Předmětu převodu do/z místa provedení záruční opravy (vyjma
nákladů na dopravu Předmětu převodu, který provede prodávající na jiné místo za účelem
provedení opravy Předmětu převodu);
- jakákoliv poškození nebo defekty zapříčiněné havárií;
- na vady a škody, které vznikly v důsledku nerespektování návodu k použití, zejména
nesprávného používání, údržby, neodborného zásahu, nesprávného skladování,
manipulace neoprávněnou osobou, úmyslného poškození, v důsledku přepravy a
manipulace, působení vnějších vlivů a v důsledku živelné katastrofy;
- na vady způsobené mechanickým poškozením, neúměrným tlakem, nárazy, či elektrickými
výboji (elektrostatiky, magnetického pole nebo napěťové špičky);
- na vady způsobené vlivem nízkých či vysokých teplot, působením vody, či působením
jiných agresivních látek (jako např. posypové soli průmyslových chemikálií, močůvky,
hnojiva apod);
- přirozené opotřebení;
- dárky a předměty, které byly k Předmětu převodu dodány zdarma v rámci akční nabídky
či reklamní kampaně;
- škodu, kterou prodávající nemohl předvídat (kupující je povinen prodávajícímu sdělit při
oznámení vady veškerou škodu hrozící v důsledku vady Předmětu převodu).
6.12. Záruka se dále nevztahuje a prodávající kupujícímu dle výslovné dohody neodpovídá za jakoukoliv
újmu na zdraví, či jiné věcné škody vzniklé v důsledku:
- použití Předmětu převodu na činnost, která neodpovídá stanovenému rozsahu použití;
- použití Předmětu převodu pro účel, ke kterému není určen;
- připojení Předmětu převodu na stroj, který výkonnostně, konstrukčně, či zátěžově
neodpovídá technickým parametrům Předmětu převodu;
- nedostatečného zaškolení obsluhujícího personálu, či nedodržení pokynů v návodu
k použití;
- neodborné montáže, či chybějící kontroly před uvedením do provozu;
- neodborného uvedení do provozu, nebo neodborně provedeného servisu, či opravy;
- nedodržení nebo neprovádění předepsané údržby;
- svévolné změny na Předmětu převodu;
- použití neoriginálních, či výrobcem neschválených náhradních dílů;
- provozu Předmětu převodu s chybějícími, nebo vadnými bezpečnostními zařízeními;
- nedostatečné kontroly Předmětu převodu v termínu, či neprovedené výměny
opotřebených dílů;
- nesprávného uskladnění nebo nedostatečné ochrany Předmětu převodu;
- vyšší moci.
6.13. Záruka pozbývá platnosti a kupující ztrácí veškerá práva ze záruky plynoucí, pokud:
- jsou na Předmětu převodu provedeny změny nebo úpravy jakoukoli osobou bez
písemného souhlasu prodávajícího;
- je Předmět převodu přetěžován nebo je používán v rozporu s pokyny uvedenými v návodu
k obsluze a údržbě;
- není prováděna pravidelná údržba Předmětu převodu v souladu s pokyny, uvedenými v
návodu k obsluze a údržbě a dle pokynů výrobce;
- byla oprava nebo údržba stroje provedena nebo náhradní díly dodány jinou osobou, než
prodávajícím nebo servisní organizací jí pověřenou;
- dojde k poškození Předmětu převodu z důvodu použití jiných, než originálních náhradních
dílů a spotřebního materiálu.
6.14. Kupující je povinen přerušit provoz Předmětu převodu od okamžiku vzniku vady, za jejíž
odstranění odpovídá prodávající, do jejího odstranění prodávajícím. Prodávající neodpovídá za
následné vady (či rozšíření vady), které vzniknou v důsledku porušení povinnosti kupujícím podle
tohoto bodu VOP nebo v důsledku pozdního oznámení vady.

7. POZÁRUČNÍ SERVIS A OPRAVY MIMO ZÁRUKU
7.1. Kupující může využít pozáručního servisu prováděného prodávajícím po uplynutí záruční doby
stanovené těmito VOP nebo ujednáním smluvních stran.
7.2. Kupující může také využít servisu mimo záruku, tedy oprav takových závad, na které se
během záruční doby nevztahují práva ze záruky.
7.3. Při objednání servisu mimo záruku je kupující povinen sdělit prodávajícímu informace potřebné
k odstranění vady.
7.4. Cena servisu bude dohodnuta.
7.5. Servis po záruce a mimo záruku si prodávající a kupující mohou dohodnout také smluvně na
základě poptávky kupujícího po provedení konkrétní opravy, cenovou nabídkou prodávajícího
s kvalifikovaným odhadem ceny opravy a závazného potvrzení objednávky kupujícím.
7.6. Servis po záruce si mohou prodávající a kupující sjednat rámcově jako dlouhodobou službu na
základě Smlouvy.

8. INFORMACE O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
8.1. Správcem osobních údajů kupujícího nebo pracovníků či zástupců kupujícího, které jsou ze strany
kupujícího poskytnuty prodávajícímu prostřednictvím Smlouvy nebo budou poskytnuty
prodávajícímu později během trvání obchodního vztahu (dále jen „Osobní údaje“) je prodávající
(dále také „Správce“). Správce lze v souvislosti se zpracováním Osobních údajů kontaktovat
písemně, telefonicky nebo emailem, a to na kontaktech uvedených v odst. 2.1 VOP.
8.2. Správce Osobní údaje zpracovává pro níže uvedené účely a na základě níže uvedeného právního
titulu:
- základní účel zpracování Osobních údajů je určen předmětem Smlouvy a právním základem
pro toto zpracování je tak splnění Smlouvy;
- dále má prodávající v souvislosti s plněním Smlouvy (ale i po ukončení obchodního vztahu)
řadu povinností stanovených právními předpisy (např. daňovými nebo účetními), při jejichž
plnění může docházet ke zpracování Osobních údajů, právním základem pro toto zpracování
je tak splnění právní povinnosti;
- některé Osobní údaje prodávající zpracovává i za účelem nabízení dalších svých služeb či
produktů formou přímého marketingu, což je jeho oprávněným zájmem;
- prodávající Osobní údaje zpracovává také za účelem obrany v případném sporu s kupujícím a
za účelem vymáhání případného nároku vůči kupujícímu, právním základem pro toto
zpracování je také oprávněný zájem prodávajícího.
8.3. Správce může předávat Osobní údaje následujícím příjemcům:
- zpracovatelé Správce
- přepravce
- státní orgány
8.4. Osobní údaje má Správce uloženy po dobu trvání obchodního vztahu založeného Smlouvou. Poté
bude mít Správce Osobní údaje uloženy po dobu stanovenou příslušnými právními předpisy a neníli tato doba stanovena, tak po dobu 5 let od ukončení tohoto obchodního vztahu.
8.5. Subjekty údajů (fyzické osoby, jichž se Osobní údaje týkají) mají v souvislosti se zpracováním
Osobních údajů vůči Správci následující práva:
- právo požadovat od Správce přístup k Osobním údajům, tzn. právo získat od Správce potvrzení,
zda jejich Osobní údaje jsou či nejsou zpracovávány, a pokud tomu tak je, mají právo získat
přístup k těmto Osobním údajům a k dalším stanoveným informacím;
- právo na opravu nepřesných nebo na doplnění neúplných Osobních údajů;
- právo na výmaz Osobních údajů, ale pouze pokud je dán jeden z důvodů uvedených v čl. 17
odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o
ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto
údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů – dále také
jen „Nařízení GDPR“) a zároveň není splněna některé z podmínek uvedených v čl. 17 odst. 3
Nařízení GDPR;
- právo na omezení zpracování Osobních údajů, ale pouze pokud nastane případ uvedený v čl.
18 odst. 1 Nařízení GDPR;
- právo vznést námitku proti zpracování Osobních údajů, pokud je právním základem pro
zpracování oprávněný zájem Správce;
8.6. V případě, že se bude subjekt údajů domnívat, že zpracováním jeho Osobních údajů došlo k
porušení Nařízení GDPR má právo podat stížnost u některého dozorového úřadu, zejména ve státě
jeho obvyklého bydliště, místa výkonu jeho zaměstnání nebo místa, kde došlo k údajnému
porušení. Tímto dozorovým úřadem pro Českou republiku je Úřad pro ochranu osobních údajů, se
sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, Česká republika, IČO: 708 37 627, www.uoou.cz.

9. OSTATNÍ
9.1. Kupující není oprávněn jednostranně započíst vůči prodávajícímu svou pohledávku.
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 15. 3. 2024.
Kupující tyto všeobecné obchodní podmínky přijímá.
VOP